۱۳۹۰ آذر ۲۰, یکشنبه

دولت وحدت ملی یمن«سوگند یاد کرد»

دولت وحدت ملی یمن«سوگند یاد کرد»

دولت جدید وحدت ملی یمن، از امروز شنبه، پس از ادای سوگند، در کاخ ریاست جمهوری و در برابر معاون رئیس جمهوری، بطور رسمی انتقال قدرت در این کشور را آغاز کرد.

پس از گذشت ١٠ ماه از شروع اعتراضات و خواست مردم مبنی بر کناره گیری علی عبدالله صالح، این کشور با مشکلات عمده ای از جمله اختلاف در ارتش، حضور القاعده در خاک یمن و مشکلات اقتصادی دست به گریبان است.
براساس طرحی که کشورهای خلیج فارس تهیه کرده و به امضای علی عبدالله صالح رسید دولت وحدت ملی، به ریاست "محمد بسیندوا" موظف است تا حدود سه ماه دیگر انتخابات را برگزار نماید. بر اساس این طرح، صالح و نزدیکان وی از مصونیت تعقیب قضائی برخوردار خواهند شد. مخالفان نسبت به این مصونیت اعتراض دارند.
دولت وحدت ملی، روز چهارشنبه گذشته تشکیل شد. نیمی از ٣٤ عضو دولت را "اپوزیسیون" و نیمی دیگر را" کنگره عمومی مردم" تشکیل می دهند.
رئیس دولت وحدت ملی در نخستین جلسه دولت متذکرشد که مسئولیت اصلی دولت کمک به خروج از بحران اقتصادی و امنیتی و فراهم آوردن سطح مطلوبی از زندگی، برای مردم است.
مردم یمن در انتظار دولتی هستند که شرایط زندگی در صلح را برای آنان مهیا نماید.
یمن، با ٢٤ میلیون شهروند در شرایط بسیاربحرانی انسانی به سر می برد. نرخ فقر در این کشور، بنا بر آمار وزارت صنعت این کشور، از ٤٧ درصد در سال ٢٠٠٩ به ٦٥ تا ٧٥ درصد در سال ٢٠١١ رشد داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر