۱۳۹۰ آذر ۱۷, پنجشنبه

كاريكاتوريست مخالف سوري موفق به دریافت جایز فرانسوی "آزادی مطبوعات" شد

علی فرزات کاریکاتوریست معروف سوری که چندی پیش به خاطر طرفداری از اعتراضات مردم سوریه توسط نیروهای امنیتی این کشور مورد هجوم وحشیانه قرار گرفته بود، موفق شد از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز، وروزنامه فرانسوی لوموند جایزه "آزادی مطبوعات" سال 2011 را دریافت کند. 

به گزارش العربیه جان فرانسوا جولیار دبیر کل سازمان گزارشگران بدون مرز که در جشنواره تقدیم جوایز در پاریس سخنرانی می کرد با اشاره به برنده شدن علی فرزات در اخذ جایزه "آزادی مطبوعات " گفت " فرزات برازنده این جایزه است او با رسم کاریکاتورهای بسیار پرمعنی سرکوب ودیکتاتوری رژیم سوریه را برملا کرده است .

از سوی دیگر علی فرزات با ارسال پیامی اعلام کرد که " این جایزه را به شهدای انقلاب سوریه که برای آزادی جان خود را ازدست داده اند تقدیم می کند".

شایان ذکر است چندی پیش لباس شخصی های امیتی سوریه (شبیحه) علی فرزات مورد ضرب وشتم شدید قراردادند .

سازمان گزارشگران بدون مرز از سال 1992 فعلیت خود را آغاز کرد و هرسال جایزه "آزادی مطبوعات " به خبرنگاران و هنرمندان که برای آزادی زندگی خور را به خطر می اندازند جایزه سال تعیین می کند و افراد برازنده جایز توسط مدافعان حقوق بشر سازمان های بین المللی و کارشناسان در امور مطبوعات و همچنین روزنامه لوموند تعیین می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر