۱۳۹۰ آذر ۲۰, یکشنبه

تظاهرات بین پنجاه تا هشتاد هزار نفر علیه پوتین در مسکو

تظاهرات بین پنجاه تا هشتاد هزار نفر علیه پوتین در مسکو

در یک رویداد بی سابقه در روسیه در سال های اخیر، بین پنجاه تا هشتاد هزار نفر در مسکو به عنوان اعتراض به پیروزی حزب تحت رهبری ولادیمیر پوتین در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات امروز در مسکو جنبشی بی سابقه در مخالفت با ولادیمیر پوتین است که از سال ٢٠٠٠ به این سو چه در مقام نخست وزیر و چه در مقام رئیس جمهوری، در عمل مرد نیرومند و شخصیت شماره یک کشور بوده است.
پلیس مسکو شمار تظاهرکنندگان امروز در این شهر را ٢٥٠٠٠ نفر و منابع مختلف اپوزیسیون تعداد آنان را از ٥٠٠٠٠ تا ٨٠٠٠٠ نفر اعلام کرده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تظاهرات امروز مسکو بزرگترین تظاهرات اپوزیسیون از سال ١٩٩٠به این سوست.
این خبرگزاری شمار ٥٠٠٠٠ نفر را برای تظاهرکنندگان امروز ممکن و عملی دانسته و توضیح می دهد که با توجه به این که پلیس ظرفیت میدان "بولوتانیا" را ٣٠٠٠٠ نفر میداند و این میدان و اطراف آن وحتا خیابان های منتهی به آن از جمعیت سرشار بوده است حضور هشتاد هزار نفر در تظاهرات امروز از واقعیت دور نیست.
تظاهرکنندگان شعارهائی چون «روسیه بی پوتین»، «انتخابات را پس دهید» و «خواستار بازشماری آراء شویم» را بر باندرول هائی که به همراه داشتند حمل می کردند.
شماری از نمایندگان جناح های گونه گون اپوزیسیون از چپ افراطی تا لیبرال ها و جنبش ملی گرای موسوم به "روس ها" سخن رانی کردند.
یکی از رهبران اپوزیسیون در گفتگوئی با خبرنگاران گفت علاوه بر مسکو، در ٩٠ شهر دیگر روسیه نیز تظاهراتی برپا شده است.
سرانجام این که در پاریس نیز در حدود ٣٠٠ نفر در اعتراض به «تقلب ها و تخلفات گسنرده در انتخابات پارلمانی روز ٤ دسامبر در روسیه» دست به تظاهرات زدند.
اکثریت تظاهر کنندگان پاریس را دانشجویان روسی سرگرم تحصیل در این شهر تشکیل می داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر